Translate

28 Mart 2013 Perşembe

KURUTULMUŞ FASULYE KAVURMASI


kışlık kurularımdan fasulye kavurması ile karşınızdayım, yumurtalı nefis oluyor doğrusu

biz 1kg fasulyeyi 4 e filan bölüp ayıklayıp kırdıktan sonra  pamuklu ipe yorgan iğnesiyle dizeriz ve asıp kuruturuz (aile geleneği :D)
ben 2 diziden yapıyorum yetiyor bize 2 kişiyiz zati:)






Malzemeler:


2 dizi kurutulmuş fasulye
1 avuç kıyma (bol kıyma tercihim:)) bakınız: etsever benn:))
2 yumurta (bol yumurtalı daha leziz oluyor isterseniz siz 1 yapın)
1 iri soğan
sıvıyağ
tuz, karabiber

Yapılışı:

fasülyeyi yıkayın, ipiyle birlikte düdüklüde fasulyeyi iyice haşlayın, zor haşlanır ben tefal düdüklüde dondurulmuş et ayarında 40-45 dk haşlıyorum.
tencerede yağ, soğan ve sonrasında kıymayı  kavurmaca:))
fasulyeyi süzüp tencereye ekleyip 5-6 dak kavurmaca
tuz eklemece
yumurtaları kırıp, karıştırarak iyice pişirmecee
karabiber ekle
ve sonraaaa
tadaaaam! Bitti
afiyetle yemeceee :))))))))






çocukluğumdan beri en sevdiğim yemeklerden olmuştur
çocukken en sevdiğim yeri benim tabirimle BEBELERİİ:)) o yüzden bana tanelerinden hep torpil geçilip en iri ve leziz olanlar tabağıma verilirdi
ehh en küçüğüm ben olur o kadar :o)

11 yorum:

  1. Bayilirimm bayilirim ;) bizde o bebelere gugu deriz çerkezce bir tabir olabilir babannem cerkezdir o hep gugu derdi bende cok severdim die hep sana gugularini seceyim der benim tabagima doldururdu nur icinde yatsin :) cabuk pismesi icin sabahtan suya koyup oyle ise gitmeni tavsiye ederim islaninca cok daha cabuk pisiyor :) ve bende boll yumurtali bol soganli severim mumkunse etsiz ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar çok ortak noktamız varmış seninle canım, benzer çocukluk, benzer sevgiler ve beğeniler, çocukluğun Ankarada mı geçti bilmiyorum ama belkide şehrin de getirdiği bir kültür ortaklığı olabilir mi?
      Sevgiler:)

      Sil
    2. 7 yasıma kadar tokatta yaşadım canım sonra ankaraya geldik ama tokatla pek bir farklı değil kültürler benzerlik gösterdiği icin pek zorluk çekmedik yada kültürü kendimize uydurduk diyelim :) 20 yıldırda ankarada yaşıyorum küçük bir şehirde yaşamayı istesemde nereye gitsem ankarayı özlüyorum

      Sil
    3. canım ben şimdi küçük bir şehirde yaşamaya başladım ama bir yıldır hiç alışamadım, başta bir süre kalıp Ankaraya geri dönecekmişiz geliyordu şimdiyse kaybolmuş gibi hissediyorum, bir çok anlamda mahrumiyet olduğunu gördüm, sen neden istiyorsun küçük şehirde yaşamayı??

      Sil
    4. Büyük şehirlerdeki kaos ortamı ,sahtelikler , kalabalık beni çok boğuyor canım sewemedim bir türlü küçük bir bahçenin içinde meyve ağaçlarının arasında küçük bir kasabada yaşamak gibi bir hayalim var :) ama eşimin yorumu çok sıkılırmışım 3 ay dayanırmışım alışverişe gitmezsem yaşayamazmışım :) bana yaşarmışım gibi geliyor ama :) mesela çanakkale de küçük denize kıyısı olan bir kasaba fena olmaz doğrusu:)

      Sil
    5. canım bende kalabalığı seviyorum, hiç tanımasam da o cıvıl cıvıl insan selini seviyorum, daha gencim kafa dinlemek filan istemiyorum ki ben:))
      doğayı da çok seviyorum ama bir süre yaşayıp şehre geri dönmek isterim
      alışveriş konusuna katılıyorum, ben burdan pek birşey almıyorum, ankaraya gelince deliler gibi arabayı doldurup geliyoruz, stokluyorum anlayacağın, birazda internetten alıyorum:)) çılgın bir alışveriş açlığı yaşıyorum ankaradayken asla böyle almazdım:)))

      Sil
  2. canımm ilk defa görüyorum bu yemeği merak ettim doğrusu :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke tattırma imkanı olabilseydi:) canım, damak zevkine uygun malzemelerden oluştuğunu düşünüyorsan, gerçekten leziz oluyor denemeni tavsiye ederim, eğer nemli bir şehirde yaşamıyorsan kurutabilirsin Temmuz-Ağustos ayında:)

      Sil
  3. bende ilk defa görüyorum:)ankaraya mı özgü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek yaygın değil, Ankaraya da özgü olduğunu sanmıyorum çünkü komşularımız bu şekilde yapmıyordu, kuruturlar fasulyeyi ama taze fasulye yemeği şeklinde yaparlar annem gibi ipe de dizmezlerdi onlar, bu benim aileme ve Akdeniz bölgeli köklerime özgü sanırım:))

      Sil
    2. Evet ankaradakiler hem temiz bir bez üzerinde kurutur hemde yumurtasız yaparlar bizde bu şekilde yapıyoruz yunurtayı ilk duyanlar pek sıcak bakmasalarda yedikten sonra çok seviyorlar

      Sil

Yorumlarınız beni çok sevindirir...